יום ראשון, 4 בינואר 2015

קראמבל תותים

Let me take you down
Cause I'm going to....
Strawberry fields



אני יושבת בדירה שלי, קופאת מקור, מכורבלת בשמיכה הצמרירית והורודה שלי, אוכלת מרק ירקות שהכנתי. חורף כזה. אפילו ירד היום גשם (לשם שינוי..).


יש לי חיבה לחורף. למרות שאני נורא סובלת מהקור, והרחובות פה בעיר מוצפים כל פעם מחדש, מה שהופך את היציאה החוצה למאתגרת הרבה יותר.


ובחורף, כמו שצריך, יש תותים :) (הא, איזה תפנית.. לא ציפיתם שזה יוביל לשם)
ומנטקה בפרויקט "כחומר ביד הבלוגר" החליטו לפנק אותנו באתגר מתוק ואדום, אחרי שחודשים כולם קיוו לתותים, סוף סוף- זה הגיע! [וכמובן שבאופן לא מפתיע כלל, ראשי הולך ישירות לביטלס]


מה שכן, תות זה בהחלט חומר גלם מאתגר, בעיקר בגלל שאפשר להכין איתו כ-ל  כ-ך  ה-ר-ב-ה דברים!

לאחר בישול קצר עם הסוכר
הקטע הוא, שאיכשהו שהתות משתלב בדברים, הוא הופך לורוד. ונורא נורא רציתי לשמר את האדום אדום הזה, כי יש בו סוג של דרמטיות. [שלא תבינו אותי לא נכון, ורוד זה הצבע האהוב עלי חוץ מירוק :P ]

לאחר הוספת הקורנפלור
אז אחרי נסיונות וחיפושים הגעתי לתוצר שעשה לי שמח בלב ובבטן.


קראבמל תות.


נורא פשוט להכנה... ויחסית מהיר. וטעים. מאוד מאוד טעים.


מומלץ לאכול מיד לאחר ההכנה. כלומר, להוציא מהתנור, לתת להתקרר עשר דקות כדי לא לקבל כוויה, ואז להגיש :)


ורגע לפני המתכון- אוצו רוצו לראות מה שאר חברי הפרויקט הכינו עם תותים :)

אומנומנומנום
מצרכים לארבע מנות אישיות:

4 כוסות תותים חתוכים לרבעים
רבע כוס סוכר [לבן]
1 כף קורנפלור
2-4 כפות מים קרים

חצי כוס סוכר חום
חצי כוס שיבולת שועל דקה להכנה מהירה (קוואקר)
שליש כוס קמח
50 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

מה עושים בעצם?
חותכים את התותים לרבעים/ חצאים, כתלות בגודל התות. שמים בסיר יחד עם רבע כוס סוכר ומבשלים כחמש-עשר דקות, עד שהתותים מתחילים להגיר נוזלים ומתרככים מעט. בקערה מערבבים את הקורנפלור יחד עם המים הקרים, עד שאין גושים ומוסיפים לסיר עם התותים. מערבבים עוד כ3-5 דקות.
מורידים מהאש ומעבירים את התותים לכלי ההגשה.

מכינים את הקראמבל- בקערה מניחים את הסוכר החום, שיבולת השועל, החמאה והקמח. מתחילים לפורר את החומרים היבשים לתוך החמאה, עד שמתקבלת תערובת פירורית רכה יחסית.

מכסים את הכלים עם התותים המבושלים בקראמבל ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ20-25 דקות.

מוציאים מהתנור, ממתינים עשר דקות- ומגישים.

הערות:
# אני בטוחה שהקראמבל ילך מצויין עם גלידת וניל בצד!
# כדי לטבען/ להפוך לפרווה, ניתן פשוט להמיר את החמאה במרגרינה
# אם אתם רוצים להגיש בסוף ארוחה, ניתן להכין את הדברים מעט לפני הארוחה, להניח את התותים הטמפ' החדר ואת הקראמבל במקרר, וכחצי שעה לפני שרוצים להגיש לכסות את התותים בקראמבל ולהכניס לתנור.
# ניתן גם להכין בכלי גדול יותר ולא בכלים אישיים, ולהגיש עם כף לכל סועד. אבל זה יוצא קצת מבולגן. שתדעו.
# אני ממש ממליצה להכין את זה. זה כל כך קל וכל כך טעים.
# אה ו.. שדות תותים לנצח :)

2 comments:

  1. קראמבל תמיד הולך ועם תותים בכלל...

    השבמחק
  2. וואו.. כל כך בא לי קערית כזאת... זה מהמם!

    השבמחק